Red Point

Trafiam w cel

Iveco - jeden z wiodących producentów silników

iveco

Zaistniała w 1975 oraz należąca do korporacji FIAT firma Iveco to producent wielu rozwiniętych technologicznie silników. Ponieważ motoryzacja jest obsesją Włochów wobec czego ich sektor motoryzacyjny jest jednym z nadzwyczaj znaczących nie tylko w Europie.
Będąc wytwórcą ciężarówek oraz busów firma Iveco jest producentem głównie masywnych jednostek napędowych zbudowanych do napędzania takiego typu pojazdów. Z opracowywanych w Iveco jednostek napędowych oprócz ich konstruktora korzysta ponadto zatrzęsienie firm nie tylko z branży samochodowej, bowiem silniki te działają nie wyłącznie w autokarach i ciężarówkach ale także np. na łodziach z napędem motorowym, w maszynach rolniczych czy w agregatach prądotwórczych.

Podstawowy charakter wytwarzania zawiera jednakże silniki do własnych ciężarówek, dostawczaków i autobusów. Silniki Iveco zalicza się do kilku linii, które rozróżnić można głównie pod kątem ich przeznaczenia (więcej tutaj...). Do aut lekkich oddane są jednostki napędowe Iveco SOFIM. SOFIM był powstałym w latach 70-tych z kooperacji włosko-francuskiej wytwórcą jednostek napędowych, jaki później został przyłączony do firmy Iveco, zaś współcześnie funkcjonuje w ramach FIATa. Silniki SOFIM montuje się głównie w Iveco Daily lub FIAT Ducato, aczkolwiek eksploatowane były również w modelach Peugeota, Citroena oraz Renault, które były konstrukcjami opartymi o wspólne rozwiązania. Ciężkie ciężarówki (np. Iveco Stralis) mają mocniejsze silniki z rodziny Cursor. Są to trwałe i skuteczne (pojemność 10 lub 13 litrów, moc do 400 kW) jednostki napędowe wykorzystywane do poruszania potężnych ciągników siodłowych.

Jak nadmieniłem przedtem Iveco produkuje również jednostki napędowe do innych zastosowań. Są to z reguły już zgoła monstrualne jednostki, zazwyczaj diesele jak np. silniki AIFO które umieszczane są m.in. na okrętach. Silniki firmy Iveco mają ponadto przeznaczenie w zastosowaniu przemysłowym oraz w dużych agregatach prądotwórczych. Agregaty z napędami Iveco to zwykle jednostki o potężnej wytrzymałości, stacjonarne, które mają generować prąd do zasilania statków lub dla całych obiektów.

Powszechnie używane silniki produkowane przez Iveco to również m.in. silniki wysokoprężne z rodziny NEF. Znajdują one zastosowanie w motoryzacji, przemyśle, maszynach rolniczych, na okrętach tudzież w agregatach prądotwórczych. Są to solidne (300-440 kg) wysokoprężne jednostki napędowe wyrabiane w różnorakich wariacjach (z 3, 4 i 6 cylindrami) o pojemnościach od 3.3 do 6.7 litra. Niezliczone możliwości konfiguracji pozwalają na dostosowanie tychże silników do potrzeb znacznej grupy pojazdów i narzędzi, w których są one stosowane.

← Dlaczego poszerza się średnicę przewodu kominowego?